vrijdag 6 augustus 2010

Aalbessen - bananen yoghurtshake

Ingrediënten:
- 500 g aalbessen
- 2 grote bananen, in plakjes gesneden
- sap van 1 sinaasappel
- 1 liter magere yoghurt

Bereiden:
Was de aalbessen en rits ze met een vork. Doe ze met de bananen en het sinaasappelsap in een blender of keukenmachine. Voeg de yoghurt toe en meng goed. Serveer gekoeld, in een glas met een rietje.

Gisteren naar de markt geweest. Wat een genot al dat heerlijke zomerfruit. Ik word er altijd zo hebberig van. Eigenlijk vind ik al dat fruit heerlijk, maar de aalbessen toch wel het minst omdat ze zo zuur zijn, maar ze zijn natuurlijk wel super gezond. Vroeger maakte ik deze shake vaak voor de kinderen, die zijn meestal ook niet zo gek op die zure aalbessen, maar door de bananen wordt het geheel toch zoet en het is gezond omdat je dan geen suiker hoeft te gebruiken. Als je het nog niet zoet genoeg vindt, kun je natuurlijk nog een banaan toevoegen. De shake blijft afgedekt zeker twee dagen goed in de koelkast.

4 opmerkingen:

Caesar zei

Goed idee: lekker en gezond.
JB heeft er vast van genoten.

LOYOYA'S KITCHEN zei

Heerlijk! Ik ben zo gek op dit soort drankjes

Anoniem zei

Dat klinkt heerlijk! En nog gezond ook. :D

Vliegtickets zei

Yummie. Lijkt me een lekkere gezonde shake. Ga ik zeer zeker proberen.