woensdag 18 augustus 2010

Courgettebrood met geroosterde paprika's en feta

Ingrediënten:
- 1 courgette, geraspt
- 2 geroosterde rode paprika's, fijngesneden (uit pot)
- 2 teentjes knoflook, geperst
- 1 tl oregano
- ½ cup feta, in blokjes
- 2 el balsamico azijn
- 1/4 cup olijfolie (ca 60 ml)
- 2 eieren
- 1½ cup (volkoren)meel (1½ cup meel is 203 g)
- 1 tl zout
- ½ tl baking soda
- ½ tl bakpoeder

Bereiden:
1. Meng de courgette, paprika, knoflook, feta, oregano, balsamico azijn, olijfolie en eieren in een grote kom.
2. Meng het meel, zout, baking soda, bakpoeder in een kom.
3. Mix de droge ingrediënten door de natte ingrediënten.
4. Doe het beslag in een ingevet cakeblik.
5. Bak het in een 180' C voorverwarmde oven tot een satéprikker er droog en schoon uitkomt. Ongeveer 1 uur.


Erg lekker recept, alleen eten de Amerikanen dit voor ontbijt. Ik vind het meer iets voor de lunch of zelfs voor het avondeten.

9 opmerkingen:

Saskia zei

Ziet er heerlijk uit! Ik volg je vanaf nu!

Annet zei

Wat een leuk recept Caroline. Ga ik in het weekend maken denk ik.
Een halve cup fetablokjes,hoeveel is dat, welke cup bedoel je?
Groetjes, Annet

Caroline Brouwer zei

Hallo Annie,
Cups zijn Amerikaanse maten. Van de feta heb je ongeveer 150 gram nodig, in dit geval komt het er niet precies op aan.

Anoniem zei

Klinkt goed, ken het niet. Zeker eens testen, hoewel ik zoiets lekkers niet van de Amerikanen zou verwachten ;-)

RianneW zei

net gemaakt, en was heerlijk! Het bleef best wel klef, ik vroeg me af of dat hoort of dat ik het langer had moeten bakken? De bovenkant was wel knapperig.

hartelijke groet,
Rianne

Caroline Brouwer zei

Hallo Rianne,
Het is al weer een tijdje geleden dat ik dit maakte. Maar ik denk dat hij iets langer gebakken moest worden. Iedere oven is natuurlijk weer anders. dus je moet altijd even controleren of ie goed gaar is. Maar gelukkig smaakte het goed.
groeten,Caroline

RianneW zei

bedankt voor je reactie, ik ga het nog een keertje proberen dan. Maar ook nu kreeg ik lof van het bezoek, dus anders houdt ik hem zo :-)

Antonia zei

Een heerlijk recept, Caroline.
Nu al voor de 3de keer gemaakt, iets aangepast met zongedroogde tomaatjes,bosuitje erbij,en wat tuinerwtjes.
Wel doe ik er wat minder olie bij en iets meer meel,dan wordt het een wat steviger brood.

Caroline Brouwer zei

Leuk Antonia. ik zal jouw wijzigingen ook eens uitvoeren. Bedankt!