zondag 13 februari 2011

Witloftaart met rode ui en brie


Ingrediënten:
- 6 plakjes diepvries roomboterbladerdeeg, ontdooid (of een rol uit de koeling)
- 3 el olijfolie
- 4 rode uien, in halve ringen
- 500 g witlof, in repen, harde kern verwijderen
- 300 g roombrie, in stukjes
- 3 tl oregano
- bakpapier

Bereiden:
1. Verwarm de oven voor op 200' C. Bekleed je bakplaat met bakpapier en leg er de plakjes balderdeeg in een rechthoek op. Laat ze elkaar iets overlappen en druk de naden goed op elkaar. Prik met een vork gaatjes in het deeg. Bak het 10 min. in de oven.
2. Verhit in een wok de olie en bak de ui op middelhoog vuur 10 minuten. Voeg de witlof toe  en bak nog 5 min. mee. Bestrooi met zout en peper.
3. Verdeel het mengsel over het bladerdeeg en leg de plakjes brie erop. Bestrooi met de oregano. Bak de taart nog 20 min. in de oven.

Bron : Allerhande  nr.2  2011

Weer eens een andere manier om witlof klaar te maken. Wij vonden het erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar.

4 opmerkingen:

Liesbeth zei

Dat ziet er erg lekker uit. Ik denk dat wij dat ook maar een keer gaan maken. Vandaag staat er zelfgemaakte pizza op het program.

Agnes zei

Hallo Caroline. Wat een prachtige blog heb je met heerlijke recepten. Mooie foto's ook. Dus ik met me als volger bij je aangemeld. Dit recept lijkt me ook heerlijk. Weer een variatie met witlof dus ik ga hem zeker uitproberen.
Groetjes,
Agnes

Pluis zei

Grappig, deze taart staat komende week ook bij ons op het menu, dus je zal het waarschijnlijk ook op mijn blog terug zien komen.
Groetjes,
Pluis

Unknown zei

Ziet er héérlijk uit. Ik ga hem donderdag morgen maken.En als ze er is gaat ie in de oven. S, avonds komt m'n vriendin bij mij eten.