maandag 28 maart 2011

Tabouleh met feta & aubergines


Ingrediënten:
- 250 g couscous
- 1 teentje knoflook, fijn gehakt
- 4 el olijfolie
- 2 aubergines, in dunne plakjes
- een blikje kikkererwten (410 g), uitgelekt
- 25o g cherrytomaatjes, gehalveerd
- 150 g feta, in blokjes
-  1 rode ui, gehakt
- 1 bosje verse munt, gehakt
- 1 ½ citroen, uitgeperst

Bereiden:
1. Bereid de couscous (of je kunt ook bulghar gebruiken) volgens de aanwijzingen op het pak. Meng de olijfolie met de knoflook. Grill de aubergine plakjes in een grillpan (smeer de plakjes in met olijfolie.)
2. Doe de couscous in een grote schaal en meng er de kikkererwten, de tomaatjes, feta, rode ui en de munt (lekker veel) door. Schenk de knoflookolie er over en het citroensap. Breng op smaak met zout en peper. Voeg de geroosterde aubergineplakjes toe en meng alles door elkaar.

Bron: BBC Good Food.

Maak de tabouleh een paar uur van tevoren, dan kunnen de smaken goed intrekken.

5 opmerkingen:

Elle zei

Wauw! Dat ziet er echt heerlijk uit! ^_^
Ga ik snel eens proberen! grtz,
Elle

The International Cooking Club zei

Hey Caroline! lekker...doe er meestal courgette in, maar aubergine is idd een goeie optie. ga ik proberen. en ik gebruik volkoren couscous... ook erg lekker en voedzaam.
ciao - stephanie

Unknown zei

Volkoren couscous? Ik wist niet dat dat bestond. Waar kun je dat kopen?

Gerry zei

In de Natuurwinkel (waar ik werk). 'K heb het zelf nog nooit geprobeerd dus weet niet of de smaak anders is. Lekker zomers gerecht, past goed bij onze 1e BBQ (as zaterdag gepland)

Anoniem zei

Dat ziet er lekker uit zeg!