donderdag 25 augustus 2011

Salade van gerookte kipfilet en avocado met mosterd-honing dresssing


Dit is mijn inzending voor het Foodblogevent voor augustus 2012, dat gehost wordt door Nina en Elise van het blog "Chicks love Food".

Ingrediënten voor 2 personen:
- 1 zak gemengde sla
- trostomaatjes
- 6 plakjes ontspijtspek, uitgebakken
- 1 avocado, in plakjes
- 1 gerookte kipfilet, in plakjes
- 2 el pijnboompitten, geroosterd

Voor de dressing:
- 1 el witte wijnazijn
- 3 el extra vergine olijfolie
- 1 tl mosterd
- t tl honing

Bereiden:
1. Verdeel de sla over twee borden en leg de plakjes kipfilet en de avocado erop. Verdeel er een paar in tweeën gesneden trostomaatjes over en de in stukken gescheurde ontbijtspek.
2. Maak de mosterd-honingdressing en verdeel deze erover. Bestrooi met pijnboompitten en serveer.

Deze salade kent iedereen denk ik wel. Smaakt altijd lekker; als  lunch of als maaltijd met wat stokbrood erbij geserveerd.

11 opmerkingen:

Saskia zei

Hier in België heb ik nog nooit ergens een volledige gerookte kipfilet gevonden, ze verkopen dat alleen in plakjes voor op de boterham. Hopelijk vind ik het binnenkort toch ergens en kan eindelijk deze salade eens maken!

Photo-copy zei

Idd hier kennen wij dat niet. We zullen eens de grens moeten oversteken. ;-)

Caroline Brouwer zei

Nee, maar jullie hebben weer andere dingen, zoals kant-en-klaar deeg voor zoete baksels.

Kirsten zei

ik ga hem in ieder geval vandaag maken, maar dan met gewoon kipfilet..haha
moet toch ook lekker zijn!

bedankt voor dit lekkere recept caroline..
lieve groetjes,
kirsten

Theo zei

Wat een heerlijke dingen allemaal Caroline, en wat een prachtige foto's!
Heerlijk om bij je rond te kijken!
Groeten van Theo

Ellen zei

Ziet er lekker uit! Mmmm.

Anja.M zei

Ziet er goed uit, heb het uitgeprint en ga het zeker maken.
Bedankt voor het delen.
Groetjes Anja.

Anoniem zei

Vandaag deze salade gemaakt, heel erg smakelijk! Ik heb gewone kipfilet gebruikt, gemarineerd in olie met kruiden en look en dan gegrild, was heel lekker. De vinaigrette had ik even opgewarmd in de pan waar ik het spek al in had gebakken om de honing volledig te laten smelten. Bedankt voor het lekkere receptje! 't Is het eerste van jouw blog dat ik maak maar zeker niet het laatste :-)

10ekequilt zei

Hallo Caroline,
Een Top recept !
Wat eten we vandaag en dan ook nog met deze hitte, had nog avocado en gerookte kipfilet in huis, even googelen en ja hoor daar stuitte ik op dit recept. Wit wijntje en stukje ciabatta erbij.......... een top maaltijdsalade! We zitten nu nog heerlijk na te genieten van de verrukkelijke nasmaak!
Dank voor het delen!
Groetjes 10eke
10ekequilt.blogspot.nl

Caroline Brouwer zei

@10ekequilt, dank voor je reactie en wat fijn dat het zo goed gesmaakt heeft! groetjes, Caroline

Anoniem zei

Heerlijke salade. Top!
Bedankt voor het recept.
vrgr Maya