dinsdag 26 juni 2012

Warme linzensalade met cherrytomaatjes en halloumi


Ingrediënten:
- 250 g cherrytomaatjes, gehalveerd
- ½ rode ui, in dunne halve ringen
- ½ knoflookteen, geperst
- sap van een ½ citroen
- 1 el olijfolie
- 150 g Le Puy linzen
- 250 g halloumikaas, in stukken
- een klein bosje koriander, grof gehakt

Bereiden:
1. Doe de tomaatjes met de rode ui, knoflook,  citroensap en olijfolie in een schaal en roer om.
2. Kook de linzen volgens de verpakking, laat ze uitlekken en doe ze in de schaal met tomaatjes. Voeg naar smaak zout en peper toe en roer alles door elkaar.
3. Als de linzen staan te koken, grill je de halloumi tot de stukjes goudbruin zijn (in de grillpan.).
4. Roer de koriander door de linzensalade en verdeel de halloumi erover en serveer.

Bron: BBC Good Food.

Weer een erg lekker vegetarisch recept voor 2 personen. Heerlijke combi van de linzen met de zoute halloumi en de zoete tomaatjes. Halloumi koop je bij de Turk,kun je dit niet krijgen dan is het ook lekker met geitenkaas.  De tomaatjes eerst in de oven gedaan: snijd de tomaatjes doormidden, leg ze in een ovenschaal, druppel er wat olijfolie en dikke balsamicoazijn over en strooi er zout en peper op. Zet de schaal ongeveer 40 minuten in een voorverwarmde oven van 130'C. Ikheb de tomaatjes er pas bij stap 4 door gedaan.

10 opmerkingen:

Marian zei

Oh lekker, ik ben gek op haloumi! Deze combinatie kan alleen maar heel lekker zijn. Ik moet me toch ook eens aan linzen wagen... :-).

Groetjes,
Marian

Blondie zei

Het water loopt me in de mond bij het zien van de foto. Heerlijk!

Fan sels zei

Man,man wat vind ik hier een aller heerlijkste recepten, wat ben ik blij dat ik je gevonden heb ;)

Caroline Brouwer zei

@Fansels,
Bedankt voor je leuke reactie.
Veel kook en bakplezier!
groeten, Caroline

Anoniem zei

Ziet er weer heerlijk uit Caroline!

Danielle zei

Wow dat ziet er heerlijk uit! lekkere tip ook om die tomaatjes eerst even in de oven te roosteren

Mujer zei

mmmm dat ziet er herlijk uit!!
Ik heb nog nooit halloumikaas op, maar ziet er wel lekker uit, dus ik denk dat ik wel een keer ga proberen hihi.

Tonia zei

Erg lekker. Ik heb het gemaakt met grote plakken geitenkaas (had geen halloumi bij de hand).
groeten,
Tonia

Anoniem zei

Hoi ik las op linzensoep, een recept voor linzensoep. Ik heb deze gemaakt maar vind deze linzen soep nogal wat lafjes van smaak. Heb jij een goede tip om deze linzensoep wat lekkerder te maken?

Caroline Brouwer zei

@Anoniem, ik heb op mijn blog (kijk onder het label linzen) een heerlijke zoete aard. soep met linzen staan.