dinsdag 9 oktober 2012

Pompoenrecepten op een rijtje


De pompoenen liggen weer volop in de winkels en hoewel ze tegenwoordig het hele jaar door te verkrijgen zijn, vind ik het echt iets voor de herfst. Je kunt er heerlijke dingen mee maken, zoals: soep, hartige taart etc. en het is zelfs lekker in gebak.
Zoek je nog een lekker recept om pompoen in te verwerken, hier al mijn pompoenrecepten op een rijtje:

  1. Pompoencake met gedroogde cranberries, witte chocolade en pecannoten
  2. Kabak tatlisi (Turks pompoendessert)
  3. Parpadelle met pompoen en gorgonzola
  4. Pompoenplaattaart met geitenkaas en walnoot
  5. Pompoen - currysoep
  6. Pompoentaart met wortel en geitenkaas (Ottolenghi)
  7. Pompoen - gorgonzolaflan
  8. Pompoen "mac and cheese" met amarettikruimels
  9. Pompoenpannenkoeken
10. Pompoen, cranberries & rode ui tagine
11. Pompoen - sinaasappel - abrikozencake
12. Pompoentaart met pecannoten

12 opmerkingen:

Gerry/Gewoon Lekker Gewoon zei

Altijd fijn zo'n overzicht. Ik gooi het op het moment echt overal in, tot spijt van mijn gezin.
Misschien moet ik toch eens aan de zoete opties beginnen, dan is er vast geen bezwaar. (ze vinden de meligheid vooral vies, net als gepureerde soepen en melige bonen)

Marian zei

Hoi Caroline, wat een leuke post! Handig en mooi zo'n overzicht! Ik ben al dagen aan't denken aan pompoen, ik heb er nog nooit mee gebakken (alleen soep mee gemaakt :-))... Ik was aan't denken aan een Roemeens recept (een soort pompoenstrudel) maar ben er nog niet uit. Die taart met abrikozen bij jou spreekt me ook wel erg aan!
Groetjes,
Marian

Brenda (Kookt!) zei

Handig! Hier zat ik op te wachten: ene paar lekkere recepten met pompoen! (ga de komende week nl voor het eerst een pompoen kopen én eten!)Ik wil sowieso soep maken. Maar ik verwacht dan nog wel een stukje pompoen over te hebben voor iets anders ;-)
Bedankt!! Ik laat het weten als ik iets gemaakt heb.

Antoinette Coops zei

Wat goed, Caroline! Pompoenpromotie, heerlijk en hartstikke gezond. Wij eten het vaak, zoet en hartig.

Echt eten, puur koken zei

Inderdaad, pompoen kan niet voldoende gepromoot worden!
Wij eten vandaag spaghetti met pompoen en salie, met een beetje vers geraspte kaas erover. Jammie!

(de Smaak van) Dille zei

Wat lekker (en mooi!) ziet het er allemaal uit. Het liefst zou ik direct één van de recepten uitproberen. Vooral naar de zoete recepten ben ik heel benieuwd!

Consuminderenmetplezier zei

Caroline, jouw blog is hartstikke nieuw voor me, maar... ik ben nu al fan van je! Wat zien de pompoenrecepten er heerlijk uit, krijg er trek van...

Ga er snel even echt goed voor zitten om ook je andere recepten te bekijken, kan niet wachten!

Lieve groetjes uit Dordrecht!

Caroline Brouwer zei

@consuminderen met plezier,
Leuk dat je mijn blog gevonden hebt. Ik hoop dat je hier inspiratie kunt op doen. En bedankt voor je compliment.
groetjes, Caroline

Unknown zei

Ik vind hier altijd inspiratie. Leuk zo een overzicht.

Marian zei

HOi Caroline, ik heb gisteren van een collega een grote pompoen gekregen. Ik ga van een deel pompoensoep maken, maar ik zou ook graag een van je hartige taarten uitproberen. Ik twijfel tussen de 4) Pompoenplaattaart met geitenkaas en walnoot
en de 6) pompoentaart van Ottolenghi.
Welke was nu het lekkerste?
Ben benieuwd...
Groetjes,
Marian

Caroline Brouwer zei

Hallo Marian,
De pompoentaart van Ottolenghi is natuurlijk absoluut de topper, maar wel veel werk. De andere plaattaart is ook heel erg lekker en veel minder werk. Dus afhankelijk van je tijd en zin zou ik een keuze maken.
groeten, Caroline

Marian zei

Hoi Caroline,
Dank je wel voor het antwoord.
Goed te weten dat ze allebei de moeite zijn, ik dacht al wel dat die van ottolenghi het beste ging zijn!
Ik denk dat ik toch de makkelijkere variant ga kiezen dan, want mijn tijd om rustig te koken is redelijk beperkt met mijn 2 meisjes in de buurt :-).
Groetjes,
Marian