dinsdag 7 mei 2013

Noedelsalade van Nigella


Ingrediënten:
- 125 g peultjes
- 150 g taugé
- 1 rode paprika, in reepjes
- 2 lente uitjes, in ringetjes
- 550 g eiernoedels (ik nam 250 g)
- 20 g sesamzaad, geroosterd
- 4 el gehakte verse koriander

Voor de dressing:
- 1 el sesamolie
- 1 el olijfolie
- 1 teentje knoflook, uitgeperst
- 1 el sojasaus
- 2 el zoete chilisaus
- 100 g pindakaas
- 2 el limoensap

Bereiden:
1. Meng alle ingrediënten voor de dressing in een kom goed door elkaar.
2. Kook de noedels volgens de gebruiksaanwijzing, giet ze af in een vergiet, spoel af met koud water en laat goed uitlekken. Doe de taugé in een vergiet, giet er kokend water over en laat uitlekken en afkoelen. Blancheer ook de peultjes en laat afkoelen.
3. Meng de groentes en de noedels met elkaar en meng de dressing er goed door. Doe alles in een grote schaal en bestrooi met de sesamzaadjes en de koriander.

Bron: Nigella

Maak wat extra van deze bijzondere salade, smaakt de volgende dag ook heerlijk bij de lunch. Ik heb het recept opgeschreven zoals Nigella het maakt. Ik heb de hoeveelheid noedels (550 g) gehalveerd en dit was al best veel. I.p.v. peultjes (die ik niet kon krijgen) heb ik er schijfjes komkommer door gedaan en de rode paprika heb ik vervangen door een rood pepertje. Verder heb ik er nog een in stukjes gesneden gerookte kipfilet door gedaan. Doe er in wat je zelf lekker vindt, de dressing is ook super.

7 opmerkingen:

Unknown zei

Gezien ik wat vaker Aziatisch wil koken, ga ik dit zeker bereiden. Ziet er lekker uit.

Photo-copy zei

Ziet er heerlijk uit, Caroline!

barbara leguijt zei

En heb je haar ook gezien bij College Tour van Twan Huys? Wat een leuke vrouw!

Caroline Brouwer zei

@Barbara, natuurlijk heb ik dat gezien, zeker een leuke vrouw!

gereon de leeuw zei

Ziet er lekker uit Caroline, mooie lunchtip!

Siesie zei

Is weer een heerlijk recept! Alleen vond ik de hoeveelheid noodles erg veel en niet in verhouding tot de groenten en dressing. Ik vermoed dat ik het gewicht van gekookte noodles moet nemen (ik heb namelijk de ongekookte gewogen). Wat voor sesamolie gebruik je? Die in de chinese keuken wordt gebruikt? Is dat niet te sterk? Ik dorst het niet aan en heb arachide olie gebruikt met een klein scheutje sesamolie.
Bedankt Caroline!

Caroline Brouwer zei

Hallo Siesie,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze noedelsalade maakt. Volgens mij heb ik de sesamolie van de AH gebruikt toen en in mijn reactie schreef ik al dat ik de helft van de noedels had gebruikt, omdat het zoveel was. Ik denk dat ze ongekookte noedels afwegen, dat is meestal in een recept denk ik dan.
groetjes, Caroline