woensdag 5 juni 2013

Aardbeien met limoncello en yoghurt


Ingrediënten: 
- 500 g aardbeien
- 3 el limoncello
- 1 el vloeibare honing
- 500 ml Griekse yoghurt
- 4 basilicumblaadjes voor garnering

Bereiden:
1. Snijd de aardbeien door midden  en doe ze in een grote schaal, giet de limoncello erover en besprenkel met de honing. Schep alles luchtig door elkaar en laat 15 minuten marineren. Schep ze een paar keer om.
2. Verdeel de yoghurt over 4 dessertglazen en schep de gemarineerde aardbeien erop. Sprenkel wat van de marinade erover en garneer met verse basilicumblaadjes.

Tip: Je kunt de limoncello ook vervangen door amarettolikeur en garneer dan met muntblaadjes.

Bron: "Mijn Italiaanse dieet", Gino D'Acampo


Je koopt allemaal wel eens aardbeien buiten het seizoen, waar kraak noch smaak aanzit. Gino geeft deze fantastische tip om ze te marineren in de limoncello of amaretto, dit haalt de smaak helemaal op. Gino gebruikt in dit recept magere yoghurt, dat past natuurlijk beter in zijn Italiaanse dieet, maar aangezien ik magere yoghurt niet lekker vind, heb ik dat vervangen door Griekse yoghurt. Een recept is het eigenlijk niet, maar wel erg lekker!

5 opmerkingen:

Judith zei

Ziet er weer heerlijk uit! Soms zijn die makkelijke receptjes ook ideaal, als je niet zoveel tijd hebt of het hoofdgerecht wat maar tijd vraagt.. nu even wachten tot de hollandse aardbeien nog wat goedkoper worden:)!

Brenda (Kookt) zei

Geen recept, maar wel een lekker toetje-idee. (die er dankzij jouw foto uitziet om te watertanden) Dit toetje komt bij mij zeker op tafel binnenkort :)

Caroline Brouwer zei

Nou dames, ik kan het jullie aanraden, erg makkelijk en super lekker!
groeten, Caroline

Ianna zei

Wat een leuk receptje! Toevallig heb ik alle ingredienten in huis, dus ga het eens uitproberen!

Simone zei

Dat is wel een goed idee om dat soort aardbeien te marineren! Dit ziet er super uit!