dinsdag 24 december 2013

Kerststol


Vanmorgen gezellig met mijn dochter in de keuken gestaan om twee kerststollen te bakken naar recept van Levine! Ik had de stol vorig jaar kerst voor het eerst gemaakt en als je deze stol geproefd hebt, wil je nooit meer een andere! Levine heeft er een filmpje van op haar blog staan en als je dat volgt is het niet moeilijk. De stol op de foto heeft mijn dochter gemaakt, voor haar was het de eerste keer. Ik denk niet dat het voor de kerst nog lukt om deze te maken, maar  je kunt  deze stol ook met de Pasen maken.
Hier vind je het recept.

4 opmerkingen:

Mayken zei

Ha, ik heb hem net ook weer gemaakt!
Bij ons is deze stol ook traditie aan het worden. Voor een Paasstol kun je hetzelfde recept aanhouden, alleen de afwerking is anders: bestrijk de stol als hij iets is afgekoeld met hete abrikozenjam en bestrooi hem dan met gebruneerd amandelschaafsel. Eigenlijk vinden we dat nog lekkerder, maar met kerst hoort ie natuurlijk wit te zijn.
Fijne dagen!

Marja zei

Ik heb er van de week 3 gemaakt. Super lekker, we boffen maar met Levine :-)
Eet er lekker van en fijne dagen!

Caesar zei

De appel valt niet ver van de boom;
Je dochter kan er dus ook wat van
Hele fijne kerstdagen voor jullie allen!

Groetjes,
Ingrid

Talitha zei

Wat een leuk idee om ze zelf te maken! Misschien maar eens een keer proberen (: