maandag 6 januari 2014

Gegratineerde chiliwraps


Ingrediënten:
- 1 ui
- 2 teentjes knoflook
- 250 g rundergehakt
- 1 tl komijnzaad
- 1 tl chilipoeder
- 2 el tomatenpuree
- 250 g kidneybonen
- 250 g zwarte bonen
- een beetje beetje boter
- 200 g geraspte kaas
- 1 groene peper
- 200 ml crème fraîche
- 8 kleine wraps

Bereiden:
1. Pel en snipper de ui en de knoflook. Verhit 2 el olijfolie en bak de ui, de knoflook en de komijnzaadjes op zacht vuur. Voeg het gehakt toe en bak het rul. Voeg de tomatenpuree en de chilipoeder toe en bak nog 2 minuten.
2. Voeg de uitgelekte bonen toe en warm goed mee en breng op smaak met zout en peper.
3.Verwarm de oven voor op 200' C, vet een ovenschaal in met boter. Verdeel het bonenmengsel over de wraps en vouw ze dubbel. Leg de wraps in de ingevette schaal en strooi er de kaas overheen. Bak het geheel 20 minuten in de oven. Serveer de wraps met de crème fraîche en de in dunne plakjes gesneden groene peper.

Bron: Foodies januari 2014

De wraps had ik zelf gemaakt, maar ik ben niet helemaal tevreden over het recept. Als ze afgekoeld waren, kon je ze niet meer dubbel vouwen zonder te breken. In plaats van zelfgemaakte kun je natuurlijk ook gekochte wraps uit de supermarkt gebruiken. Ik ga eerst eens een ander recept uitproberen. Wel een leuke manier om je chili con carne te serveren. Ook leuk om een restje chili con carne in een wrap te serveren bij de lunch.

5 opmerkingen:

MamaJo zei

Ooooow ik ben dol op dit soort gerechten!!!!

Life is sweet! zei

Ziet er lekker uit :-)

Unknown zei

Hoi Caroline,

Het gerecht ziet er heerlijk uit, die ga ik zeker eens maken. Ben dol op gevulde wraps. Heb toevallig gister de wraps ook zelf gemaakt. Volgens het recept moest ik ze laten afkoelen tussen twee borden zodat ze zacht zouden worden. Dit werkte perfect! Misschien kun je hier iets mee?

Groetjes, Akkelien

Caroline Brouwer zei

Hallo Akkelien,
Bedankt voor de tip, ik ga het de volgende keer zeker toepassen.
groeten, Caroline

m@rgo zei

Lekker, ik zag je foto ook in de Foodies staan! Het bord ziet er ook mooi uit.